2011. márc. 24.

Rakott karfiol candida módra

Sokat elmélkedtem azon, hogy miként lehetne gyors, de tápláló ételt alkotni, amit férjem is szeret. A választásom erre a finom karfiolos egytálételre esett.

Hozzávalók:

  • 1 fej karfiol
  • pár szelet tartósítószer mentes sonka
  • 1 nagy pohár joghurt
  • szerecsendió
  • só, bors
  • olivaolaj
  • teljes kiőrlésű zsemlemorzsa (én a saját kenyeremet daráltam le)
  • 10-15 dkg mozarella

1. A karfiolt rózsáira szedjük, és sós vízben puhára főzzük.
2. Míg a karfiol fő, a sonkát felszeleteljük, oliva olajjal kikenünk egy jénai tálat, a sajtot lereszeljük és a joghurtot összekeverjük a sóval, szerecsendióval.
3. A megfőtt karfiolt a jénai tálba fektetett sonkaszeletekre helyezzük, és nyakon öntjük a joghurtos öntettel.
4. A tetejére sajtot szórunk, és addig sütjük, míg a teteje szép barna lesz.

Köretnek készítettem hozzá pár szem héjában főtt krumplit, amit egy kis oliván megsütöttem. Gyors, kiadós, és finom. Jól esett egy kis finomság a szigorú diéta alatt.