2011. ápr. 17.

Fahéjas-almás kölessüti

Nemrégiben diótejet készítettem, ami most egy kölessütiben kap helyet, a fennmaradt dióőrleménnyel együtt. Ez a süti reggelire is kiváló választás, és nagyon gyorsan elkészül. Sajnos, azonban, a külleme hagy némi kivetnivalót maga után.

Kölessüti


Hozzávalók:

  • 1 bögre köles
  • 4 bögre folyadék (én diótejet használtam, de a víz is megteszi)
  • 2 evőkanál nyírfacukor vagy egy pici stevia (én ez utóbbit nagyon nem szeretem)
  • 1-2 alma kicsi kockákra szeletelve
  • fahéj
  • reszelt dió (én a diótej elkészítéséből visszamaradt őrleményt használtam)
  • egy citrom reszelt héja

1. A kölest egy kisméretű tűzálló tálba helyezzük, és ráöntjük a folyadékot.
2. Az egészet megszórjuk a cukorral, a citromhéjjal, és belekeverjük a diót.
3. Az almadarabkákat megszórjuk a fahéjjal, és ráhelyezzük a kölesre. Ne ijedjünk meg, ha a folyadék soknak tűnik, a köles mindet magába fogja szívni.
4. A tepsit előmelegített sütőbe toljuk kb. 45 percre.

Ezt a süteményt a szigorú szakasz alatt csak az alma nélkül fogyaszthatjuk, de más hozzávalókkal is ízletes.