2011. ápr. 28.

Sajtos rúd diétásan

A Húsvét alkalmával készítettem ezt a sajtos rudat 3 féle lisztből, amik közül természetesen egyik sem volt fehérliszt. Ha valaki gluténmentes változatot szeretnem próbálja ki risztliszttel, de ez több zsiradékot fog igényelni. A legnagyobb kihívást persze a margarin kiküszöbölése jelentette, de nézzük, hogy oldottam meg.

Sajtos rúd


Hozzávalók:

10 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt
20 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt
20 dkg grahamliszt
15 dkg kókuszzsír
kb 1 dl olívaolaj
1 pohár joghurt
15 dkg sajt a tetejére


1. A hozzávalókat összedolgozzuk, és kb. 5 mm vastagságúra nyújtjuk.
2. A tetejét tojással megkenjük, majd derelyeszaggatóval kb. fél cm széles rudakat szaggatunk.
3. A tetejét sajttal szórjuk meg, s forró sütőben kb. 15 percig sütjük.



A tetejére tehetünk köményt is, de én lenmaggal próbáltam ki, és finom lett! Ja, és nekem sajnos nincsen derelyeszaggatóm, így késsel szaggattam ki a rudakat.