2011. ápr. 22.

Zöldbabbal töltött medvehagymás csirkemell gerslivel

Itt a medvehagyma szezon, így ezt a csodás szín- és ízvilágot kihasználva készítettem el, ezt a különlegességet. Ami pedig a gerslit illeti, még sosem próbáltam, de nagyon olcsó, és gyorsan elkészül. Nem csalódtam benne, mindenkinek ajánlom! Azt olvastam róla, hogy a gabonafélék közül, a gersliben, vagyis az árpagyöngyében található a legtöbb nyomelem, és hogy csökkenti a koleszterinszintet.

Zöldbabbal töltött csirke


Hozzávalók:

  • 2 nagy csirkemellfilé
  • ízlés szerint fűszerek
  • kb. fél csomag medvehagyma
  • 30 dkg sós vízben főtt zöldbab


1. A csirkemelleket vékonyra kloffoljuk, és befűszerezzük, majd előmelegítjük a sütőt.
2. Fogunk egy bambusz alátétet, amit celofánnal vonunk be, és erre rétegezzük a csirkemelleket.
3. A csirkemellekre helyezzük a medvehagyma leveleket, és végül ráterítjük a zöldbabot.
4. Óvatosan feltekerjük, úgy, hogy a celfonán ne kerüljön a hús közé, és letakarva sütőbe tesszük kb. 15 percre, majd az alufóliát eltávolítjuk, és további 20 percig sütjük.
5. A gerslit ugyanúgy készítettem, mint a rizst, csak tettem alá egy apróra szelt hagymát, és egy kis kaliforniai paprikát (ezt akkor adtam hozzá, amikor már majdnem megfőtt.)

Könnyű étel, és a különleges színkombinációnak köszönhetően ünnepi fogásnak is megfelel.