2011. máj. 18.

Baconnel töltött isteni avokádó

Nagyon olcsón sikerült avokádót kapnom, de nem szerettem volna egy egyszerű avokádókrémet készíteni, hanem valami egyedire vágytam. Egy amerikai honlapon találtam rá erre a különlegességre, amit természetesen a candida-diétának megfelelően módosítottam. Nálunk inkább előételnek minősül, de mi vacsorára fogyasztottuk, és hihetetlenül finom! Annyira jól harmonizál a bacon, az avokádó és az édes mártás!

Baconnel töltött avokádó


Hozzávalók:

  • 2 db avokádó
  • 4 szelet tartósítószermentes sonka
  • kb. fél citrom leve
  • fél bögre kókuszzsír
  • 1/4 bögre nyírfacukor
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál szójaszósz (elhagyható)



1. Az avokádókat felezzük el, és vegyük ki a magját (én ezt félig vízbe tettem gyökerezni), majd locsoljuk be citromlével, hogy megőrizze a színét.
2. Kaparjuk ki a belsejét úgy, hogy egy tál alakú mélyedés maradjon. (Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy elég a húsának a felét kivenni.)
3.A bacont pirítsuk meg, majd keverjük el az kiszedett avokádóval, és töltsük vissza az elfelezett avokádókba.
4.A többi hozzávalót helyezzük egy kisebb serpenyőbe, majd kezdjük el melegíteni őket, hogy a kókuszzsír és a cukor elolvadjon.
5. A kész mártást osszuk el egyenletesen az avokádóhajókon, és már kész is van.



A sonkára különösen figyelni kell, mert a nagy átlag nemhogy tartósítószert, de még cukrot és egyéb adalékokat is tartalmaz. Én először vagy fél órát töltöttem el azzal, hogy végignézegettem a címkéket.